دانشآموزان پایه یازدهم با توجه به بارم بندی امتحانات یازدهم ریاضی ۱۴۰۳ میتوانند از اهمیت و ارزش هر مبحث در امتحان آگاه شوند. آگاهی از بارم بندی فیزیک یازدهم ریاضی به دانشآموزان کمک میکند تا برنامهریزی مناسبی برای مطالعه دروس خود در این امتحان انجام داده و زمان بیشتری را به مطالعات مباحث مهم اختصاص دهند.
جدول بارم بندی فیزیک یازدهم ریاضی
شماره |
نام فصل |
نوبت اول |
نوبت دوم |
نوبت شهریور، نوبت دی، بزرگسالان |
|||
|
|
نظری |
فعالیت و آزمایش |
نظری |
فعالیت و آزمایش |
نظری |
فعالیت و آزمایش |
۱ |
الکتریسیته ساکن |
۱۱ |
۲ |
۴ |
۰.۵ |
۵.۵ |
۱.۵ |
۲ |
جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم |
۵.۵ |
۱.۵ |
۲ |
۰.۵ |
۴.۷۵ |
۱ |
۲ |
از صفحه ۶۷ به بعد |
_ |
_ |
۲.۵ |
۰.۵ |
_ |
_ |
۳ |
مغناطیس |
_ |
_ |
۴.۵ |
۱ |
۳.۵ |
۰.۵ |
۴ |
القای الکترومغناطیسی و جریان متناوب |
_ |
_ |
۳.۵ |
۱ |
۲.۷۵ |
۰.۷۵ |
|
جمع کل بارم |
۱۶.۵ |
۳.۵ |
۱۶.۵ |
۳.۵ |
۱۶.۵ |
۳.۵ |
|
|
۲۰ |
۲۰ |
۲۰ |
نکات بارم بندی فیزیک یازدهم ریاضی
- برای ارزشیابی دقیقتر، لازم است که حدود ۲۰ درصد از نمره هر آزمون به بررسی فعالیتها،آزمایشهای کتاب درسی و طراحی آزمایشها اختصاص داده شود.
- همچنین نمره هر فصل میتواند حداکثر تا ۰.۵ نمره نسبت به جدول بارم بندی فیزیک یازدهم ریاضی مشخص شده در بالا تغییر کند.
- از اطلاعات مربوط به نتایج تحقیقات، زندگینامه دانشمندان، تاریخ علم، واژهنامهها و موارد اشارهشده در پاورقیهای برخی از صفحات کتاب، همچنین رمزینهها و یا پیوستها، نباید در طراحیسوالات آزمون استفاده کرد.
- باید در همه آزمونها، ثابتهای فیزیکی مورد نیاز ارائه شود.
- ذکر واحدها (یکاها) در پاسخها الزامی است.
- در صورتی که امتحان نهایی به صورت هماهنگ در سطح کشور برگزار شود، بارمبندیهای مشخص شده برای آزمونهای شهریور و دی ماه مد نظر قرار خواهد گرفت. • در ارزیابیهای مستمر و نهایی، انتظارات عملکردی باید مورد توجه قرار گیرند.
بیشتر بخوانید: فرمول های فیزیک یازدهم
جدول انتظارات عملکردی
انتظارات عملکردی |
نمره مستمر |
نمره پایانی |
طراحی آزمایش |
۲ تا ۴ نمره |
۱ تا ۳ نمره |
اجرای آزمایش ثبت دادهها، نتیجه گیری و ارائه گزارش |
۲ تا ۴ نمره |
_ |
تجزیه و تحلیل دادهها، رسم نمودار، نتیجه گیری از دادهها، پیشبینی و…) |
۲ تا ۴ نمره |
۲ تا ۴ نمره |
انجام تحقیق و جمع آوری اطلاعات ( از طراحی تا اجرا و ثبت دادهها، تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش) |
۲ تا ۳ نمره |
_ |
مشارکت و تعامل در فرایند آموزش انجام فعالیتهای عملی و آزمایشگاهی، در کنار مشارکت در بحثهای گروهی و همچنین کنجکاوی علمیو طرح پرسشهای مفهومی |
۴ تا ۶ نمره |
_ |
پاسخ به پرسشهای مفهومی (با توجه به کاربرد، استدلال و قضاوت) |
۱ تا ۳ نمره |
۴ تا ۷ نمره |
توانایی حل کردن پرسشهای محاسباتی |
۲ تا ۳ نمره |
۷ تا ۱۰ نمره |
حل مسائل در شرایط جدید (با توجه به کاربرد و استدلال) |
_ |
۱ تا ۳ نمره |
فیزیک ایدلخانی: آموزش جامع فیزیک به سبک متفاوت و کاربردی!
توجه به بارم بندی درس فیزیک و انتظارات عملکردی معلمان در کلاس، برای دانشآموزان سال یازدهم رشته ریاضی اهمیت زیادی دارد. زیرا این موضوع به آنها کمک میکند تا به شیوهای مؤثرتر و سازمانیافتهتر به مطالعه و حل مسائل بپردازند. بارم بندی نشاندهنده تاثیر هر فصل بر نمره نهایی است. این مسئله به دانشآموزان اجازه میدهد تا زمان و انرژی خود را به درستی تقسیم کرده و روی مباحثی که اهمیتبیشتری دارند، تمرکز کنند. همچنین، آشنایی با معیارهای ارزیابی معلمان میتواند باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود عملکرد تحصیلی آنها شود.